Catatan Perjalanan

Grab this Headline Animator

Catatan Perjalanan Headline Animator

Friday 15 February 2013

Gua Damai Extreme Park | Part 2

Hye guys.. petang ni ada plak nak update citer kat gua damai... Sapa yang belum baca part 1, korang bleh baca kat sini. So dipendekkan cerita, setelah buat abesilling, kami akan bergerak tracking di laluan yang telah ditetapkan. Sedikit taklimat keselamatan di beri dan doa dibacakan.
Pak Mus bagi taklimat tentang keselamatan
Mohon doa agar semuanya selamat. InsyaAllah

Seelesai doa, perjalanan kami pon bermula. Opps lupa plak nak bagitau, trip saya dan rakan² kali ni juga disertai oleh krew Rancangan Nasi Lemak Kopi O (TV9) bersama pengacara Luqman Hakim. masuk tv tuu... .

Perjalanan masih jauh

Yang baju oren tu guide kami n sebelh tu Luq NLKO
Taklimat mengenai tumbuhan yang ada di sekita Gua Damai
Perjalanan kami yang sepatutnya 1 jam, jadi agak lama jugak coz banyak berenti shooting dalam hutan ni. nanti diakhir citer aku tunjuk video dari NLKO TV9. Kami terus berjalan dan berhenti, dalam 2 jam lebih jugak. aku and the gang sampai ke tempat Flying Fox. Flying fox kat sini antara yang terpanjang di Malaysia ni.. (250M)
Lambat sebab bergambar
Ready nak buat zip line ataupun flying fox
 
Selesai je flying fox, kami rehat/makan/solat kat kawasan ni. ingat ye, apa yg kita buat jangan lupa SOLAT tau... Makanan disediakan oleh pihak Gua Dama Extreme Park, kira dah termasuk dengan pakej aktiviti sekali. Makanannya pon sedap...
Makan dan Rehat²

SOLAT tak ada alasan..
Dah selesai rehat di Lembah Damai, kami teruskan dengan aktiviti caving plak.. Kami di bawa ke Gua Ichibawa, nak tau nama dia Ichibawa, kena datang sendiri sini tanya Pak Mus.. hehehehe
Taklimat sebelum masuk gua

Cara nak bergerak, ikut keselesaan masing²




Dah selesai di Gua Ichibawa kami terus ke gua Cili Padi untuk aktiviti potholing, aktiviti yang aku rasa paling mencabar, iaitu turun dalam lubang gua dengan teknik abseilling setinggi 70m.

Hiking to Chili Padi Cave
Masa nak star potholing, huja lebat turun
Korang tgk, kecik je org tu kan.. sorry gambar kurang memuaskan. thanks tv9 coz bantuan lampu limpah
Selesai jer potholing ni, kami berjalan keluar melalui jalan gua, sorry tak banyak gambar lepas tu sebab hujan lebat. 

Kalo korang berminat nak ke Gua Damai Extreme Park bleh klik SINI

bawah ni aku share citer kami dalam rancangan NLKO. korang tengoklah sendiri erk..
 

p/s : terima kasih kerana sudi membaca, sorry kalo gaya bahasa aku berterabur, aku tak pandai sangat berbahasa, tapi minat untuk berkongsi.. Adios

13 comments:

  1. bahasa berterabur tak kisah apa pun
    asal saja gigi tak berterabur jatuh lereng bukit

    wah, memang best la jalan2 dalam gua macam ni
    ada peluang mahu juga aku ikut sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheh... tq tehr... nak ikut boleh ajer...

      Delete
  2. Replies
    1. Mmg best xtvt ni... mencabar...thanks Lily

      Delete
  3. salah satu gambar tu mcm ade artis. hahaha nmpk sgt tengok gambar :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaks.... Hanida, tu luqman haqim, pengacara Nasi Lemak Kopi O.... mmg selalu lah kuar TV.. hehehehehe

      Delete
  4. extreme park.. peh! memang extreme lah, mencabar minda dan fizikal. Best2.. tapi kalau aida mahu jantung dup dap dup dap sebelum nak buat. hehe.. Luqman Haqim pun ada.. masuk tv tu lagi. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe... kena cuba ni Si Froggie... hehehehe.. lom cuba lum tahu....

      Delete
  5. da lamanya tak beraktiviti macam ni.

    ReplyDelete
  6. perghhh terbaik lah bro... saya suka aktivity mcmni tapi tak ada saluran...

    ReplyDelete
  7. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin.

    Hotlink satu

    iskandarx[dot]com

    ReplyDelete
  8. Голые- проститутки Одессы поселок котовского
    Приятная внешность милый голосок и голова не болит, сделаю твой отдых приятным и удовлетворю твои желания Мужчины ревнуют к нему, а женщины ревнуют друг к другу.

    ReplyDelete