Catatan Perjalanan

Grab this Headline Animator

Catatan Perjalanan Headline Animator

Tuesday 22 January 2013

Caving at Gua Tempurung Part 2


Dalam posting kali ni, aku nak teruskan serba sedikit cerita aku di gua tempurung, Pada posting sebelum ni, aku ada ceritakan serba sedikit mengenai sejarah gua tempurung. So pada yang belum baca tu, bolehlah baca kat sini.

Aku dan rakan-rakan mula berkumpul di pejabat aku pada jam 6.30pg. Kenapa awal sangat ? Kami perlu bergerak awal sebab kami perlu sampai sebelum pukul 11pg di Gua Tempurung. Perjalanan dari Kuala Lumpur ke Gua Tempurung mengambil masa 3 jam (bas). Kami tiba di pintu masuk gua tempurung pada jam  10.30 pg. 
Acara bergambar sesampainya di Gua Tempurung
Dia gua tempurung ni terdapat 4 jenis perjalanan yang disediakan. Aku dan rakan² telah menempah perjalanan yang paling jauh dan ekstrem iaitu Grand Tour (RM22 Dewasa dan RM 11 Kanak²). Setelah selesai urusan pembayaran dikaunter tiket, maka bermulalah pengembaraan kami ke dalam Gua Tempurung.


Urusan pembelian tiket

Persediaan sebelum XPDC

Bacaan doa tidak dilupakan
Tepat jam 11 Pagi bermulalah pengembaraan kami untuk meneroka Gua Tempurung dan melihat keindahan ciptaan Ilahi.

Catatan perjalanan sepanjang berada dalam gua akan bersambung di Part 3. Tunggu...!!






0 comments:

Post a Comment