Catatan Perjalanan

Grab this Headline Animator

Catatan Perjalanan Headline Animator

Tuesday, 22 January 2013

Caving at Gua Tempurung Part 3

Salam sejahtera sahabat... Hari ni aku nak sambung sikit pasal cerita pengembaraan aku dan rakan² di Gua Tempurung. Untuk posting kali ni, aku letak banyak skit gambar, coz dengan gambar² tu, beribu penjelasan yang akan korang dapat.

Pintu Masuk ke Gua Tempurung
Memula masuk gua, kena panjat banyak tangga

Permadangan dalam gua
 Pada jam pertama perjalana dalam gua, Pihak pengurusan telah menyediakan trek dan tangga dalam gua. Ini memudahkan para peserta untuk menjelajah Gua Tempurung. Pada mereka yang telah ambil pakej grand tour. Sejam yang pertama adalah baru permulaan, kira cam baru nak panaskan badan lah.

Bermulalah perjalanan di trek tanpa tangga 

Kesan tinggalan sejarah 

Ada beberapa tempat kita terpaksa meniarap/merangkak dalam air.

Perjalanan yang penuh cabaran

Kamera jangan dilupakan, untuk mengabadikan kenangan² manis
Aktiviti ini dapat meningkatkan kerjasama berpasukan
Teamwork
Antara beberapa tempat yang agak mencabar
Berehat dalam sungai yang mengalir dalam gua, Sejuk,....!!
Acara wajib... Group Photo..
Tepat jam 4.00 ptg kami keluar dari gua tempurung.

Lebih kurang jam 4 petang, kami semua telah selamat keluar dari Gua Tempurung. Kesemua rakan² yang ikut serta, berpuas hati dengan penjelajahan kali ini, dan mereka mengharapkan akan ada aktiviti² seperti ini pada masa akan datang.

Lepas keluar je gua, maka semua rakan menerkam ke arah makanan yang telah ditempah lebih awal di food court pintu masuk gua. Almaklumlah hampir 5 jam kelaparan, hanya makan coklat jer dalam perjalanan. Kepada anda² disana yang nak buat aktiviti di Gua Tempurung, Boleh lah berhubung dengan pihak pengurusan gua tempurung di sini . Anda pasti berpuashati dengan pengembaraan anda.

Terima kasih kerana sudi membaca.. adios.. amigos... 

Reactions:

2 comments:

  1. ain dulu pun pna g sini. hihi, tp ambil pakej biasa, tak dapat turun bawah sebab hujan renyai-2 masa tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oic... mmm kalo hujan, mmg basah dalam tu.. masa saya pergi, alhamdulillah.. cuaca ok... thanks ain..

      Delete